Consultanţa prin telefon: Program L-V 09:00-18:00
0377.101.403
Cosul tau (0 produse)

Nu aveţi niciun produs în coş.

Total plata: 0,00 lei

Finalizeaza comanda
 

4 modalități de a te hidrata în timpul alergării


Nu e niciun secret faptul că hidratarea e mega importantă în timpul alergării și un consum constant de lichide e un element crucial pentru o tură de succes.

Noi suntem făcuți din aproximativ 60% apă iar unele studii ne spun că o deshidratare de 25% poate duce la o performanță scăzută cu 3%. Aproape 10 minute la un maraton de 4 ore.

Dacă iarna sau în perioadele mai reci apa e uneori neglijată (mare greșeală!), în perioada foarte caldă ca în apogeul verii, hidratarea e cel mai important lucru. În același timp, hiponatremia, adică un consum prea mare de apă e și ea periculoasă fiindcă va dilua sodiul din sânge.

Dacă ești un alergător cu experiență, sunt sigur că ai încercat toate metodele de a te hidrata în mod eficient dar dacă încă nu ai reușit să găsești varianta potrivită, venim și noi cu câteva sugestii.

1. Rucsacul de hidratare

Alergatul cu un rucsac de hidratare poate fi o idee bună dar uneori parcă niciun model nu se potrivește.

Avantajul acestuia e faptul că e cu siguranță cel mai ușor mod de a te hidrata pe traseu. Iei tubul și ai băut. Majoritatea rucsacilor au și buzunărele pentru suplimente, chei, telefoane și alte nebunii pe care le ieie după tine. Sacul de apă va duce multă apă și partea bună e că aceasta nu se va plimba în toate părțile ca să te dezechilibreze.

Dezavantajul e că posibil să nu îți placă senzația de a avea un bagaj în spate iar la o alergare mai lungă ar putea deveni enervant. Un alt dezavantaj e că e greu să îl umpli rapid și plimbatul unei greutăți în plus nu e niciodată un lucru de ajutor. De asemenea mai are nevoie și de un kit special pentru a fi curățat.

2. Centura de hidratare- Sticla mare

Sunt multe modele de centuri de hidratare. Acestea au capacitatea de a căra o sticlă mai mare de apă și de a controla mai ușor cantitatea pe care o iei după tine. De asemenea poate avea un locaș special unde poți depozita suplimente.

Avantajul centurii e că ai acces ușor la apă, poate nu la fel ca la un rucsac dar nu ești departe. De asemenea, sticlele sunt ușor de umplut rapid.

Dezavantajul e că centura va avea mereu tendința de a se ridica mai ales când sticla e plină. De asemenea, în timpul cursei sticla se poate bălăngăni uneori.

    3. Fuel belt

    Aceasta e o alegere comună printre alergători fiind o soluție practică de echipament. Fuel belt-ul vine cu spații pentru mai multe sticluțe. De obicei 4 sticle plasate în mode strategic pentru a nu incomoda.

    Avantajul e că ai un acces rapid la sticlă și că acestea de cele mai multe ori au o formă ergonomică. Pentru că sunt mai multe, poți avea o varietate mai mare de lichide și de obicei ai și o zonă pentru depozitarea gelurilor.

    Dezavantajul asemănător celuilalt model de centură e că va avea tendința de a se ridica. De asemenea sticlele sunt destul de greu de curățat și ușor de scăpat atunci când sunt puse înapoi la locul lor.

      4. Suportul de mână

      Acest sistem e iubit de mulți alergători pentru că sticla vine după forma mâinii și oferă o prindere ergonomică. De asemena poate avea și un buzunăraș pentru telefon sau geluri.

      Avantajul e că face super ușor accesul la apă. E ca și cum ai bea dintr-o sticlă normală dar nu mai trebuie să o cari în mână per se pentru că suportul va face asta pentru tine. De asemenea e ușor de umplut și ușor iar confortul e garantat cu o sticla care se strânge odată cu cantitatea de apă consumată . În același timp, ocupă foarte puțin spațiu în bagaj.

      Dezavantajul e că dacă pe timp de vară sticla e umplută cu lichide reci (plus gheață), mâna va îngheța și ea de frig. De asemenea, la începutul cursei, când suportul e plin, vei simți că porți două cărămizi în mâini.

      Indiferent de metoda pe care o folosești în alergare, nu uita că un consum constant de apă e esențial pentru performanțele tale dar și pentru sănătatea ta. Dacă nicio metodă nu îți surâde, poți ruga un prieten să pedaleze după tine și să îți ofere fluide dar vezi să nu se plictisească. De asemenea poți folosi băuturile pentru sportivi care te vor hidrata mai bine decât apa.

      Ține minte că odată cu experiența în alergat vei găsi metoda preferată și vei reuși până la urmă să te cunoști suficient de bine cât să nu mai cari fluide suplimentare cu tine sau prea puține. Practice makes perfect.