Consultanţa prin telefon: Program L-V 09:00-18:00
0377.101.403
Cosul tau (0 produse)

Nu aveţi niciun produs în coş.

Total plata: 0,00 lei

Finalizeaza comanda
 

3 echipamente cheie pentru alergarea pe timp de noapte


trail_running_night

Dacă ai ajuns la concluzia ca alergatul ziua nu ti se mai potrivește fiindcă e prea cald/aglomerat/lumina sau orice alt motiv și ești dispus să îți petreci nopțile altcumva decât la terasă cu prietenii sau dormind, înseamnă că ești gata să te apuci de alergatul pe timp de noapte.

E timpul să îți scoți hainele de vreme rece, să îți pui fața de dur și să te aventurezi în întuneric.

Noi susținem orice tip de activitate sportivă iar alergatul noaptea e o chestiune care de mult ne face cu ochiul așa că nu ne sfiim să îți prezentăm avantajele acestui tip de alergat. (dezavantajele le vei afla de la mama ta și toți cei ce preferă o pungă de chipsuri și o bere înainte de culcare).

Alergatul noaptea te va relaxa mai mult decât cel de zi fiindcă vei avea mai puține lucruri care să te distragă de la traseul tău sau să îți strice concentrarea. E mai liniște, culorile nu mai sunt așa intense iar ruta pe care o alergi mereu va fi cu totul schimbată. În același timp, antrenamentul de seara e un exercițiu foarte bun înainte de cursă și vei dormi mai fumos :).

Dar, pentru că ținem la toți alergătorii din lume și nu vă încurajăm să vă aruncați nebunește în ghearele pericolului, iată și câteva sfaturi folositoare pentru ca mamele din toată lumea să doarmă liniștite chiar dacă puiuțul e la alergat pe coclauri noaptea.

1. Fă-te vizibil! Ia echipament reflectorizant.

Prima regulă în alergatul noaptea e să te faci vizibil indiferent că ești pe vreun traseu montan sau în inima orașului.

Poartă benzi reflectorizante la încheieturi și glezne, coate, genunchi și orice altă articulație poți. Astfel niște faruri sau ochiul antrenat al lupului te vor vedea mai bine :).

Majoritatea hainelor de alergare au elemente reflectorizante dar de multe ori nu sunt suficiente. De asemenea nu uita să porți haine deschise la culoare care completează ținuta ta țipătoare.

Cu cât ești mai luminos, cu atât ești mai în siguranță.

2. Poartă o lanternă

Pare la mintea cocoșului, nu? Mai ales dacă alergi pe trasee montane. Lanterna va scoate la iveală toate lucrurile care ar putea să te împiedice din a alerga frumos. Astfel bețele, pietrele, gurile de canalizare (în oraș) sau orice altă chestiune de genul ăsta va putea fi evitată.

Utilă ar fi și o lumină de semnalizare în spate pentru că te interesează să fi văzut și din spate, nu doar din față. Și o metodă de precauție în plus nu îți poate face rău.

3. Poartă acte de identitate

Nu mă refer aici să îți iei toate actele ci un buletin, un carnet de conducere sau o brățară care spune cine ești și niște numere de contact nu ar fi rea în caz de accident. Noi nu spunem că te vei accidenta, dar nu se știe niciodată.

În același timp, e bine să știe cineva unde pleci așa că nu uita să anunți pentru a evita recreerea unui scenariu de film.

Extra tip:

Chiar dacă ziua îți place să dai muzica la maxim și să te deconectezi de toată gălăgia de afară, recomand ca noaptea să dai muzica mai încet spre deloc și să te bucuri de liniște. E mult mai relaxant pentru tine dar și mai sigur pentru că poți auzi tot ce se petrece în jurul tău iar noaptea în pădure s-ar putea să îți prindă bine ca să știi când e timpul să o rupi la fuga (hehe).

 

Alergarea pe timp de noapte e bine să o faci pe trasee cunoscute, să nu te aventurezi în zone periculoase și să nu uiți să anunți mereu care e destinația ta pentru ca prietenii și familia să poată da de tine. De asemenea, poartă un telefon încărcat cu tine, poate o să îți prindă bine.

Seară faina! :D