Consultanţa prin telefon: Program L-V 09:00-18:00
0377.101.403
Cosul tau (0 produse)

Nu aveţi niciun produs în coş.

Total plata: 0,00 lei

Finalizeaza comanda
 

Cum sa te antrenezi pentru alergare montană dacă locuiești într-o zonă de câmpie


Daca locuiești într-o zonă de câmpie, dar ți-ar plăcea să alergi pe munte, și chiar să mergi la competiții, atunci ai nevoie să faci câteva schimbări specifice în sesiunile tale de antrenament. Cei care locuiesc la munte sau în zone deluroase sunt clar în avantaj, dar asta nu înseamnă că tu nu te poți antrena specific. Iată ce am testat noi până acum și ce sfaturi avem pentru tine:

1. Aleargă pe suprafețe înclinate:

Probabil că cea mai mare provocare este de a găsi suprafețe înclinate pe care să te antrenezi. Este foarte important, întrucât această alergare folosește grupe de mușchi cu totul diferite. Și nu numai pentru asta este important, dar vei observa că și modul de a respira și doza efortul, și mai ales ritmul, sunt cu totul diferite față de alergarea pe plat. Și ne referim atât la alergarea la deal, cât și la alergarea la vale - este important să le exersezi pe ambele.

TOP-CITY-TRAIL-v2_54e4b457d9564

Unde te poți antrena:

  • Găsește acel deal, stradă înclinată sau pantă din zona în care locuiești și fă mai multe serii de alergare. Dacă locuiești în București, te poți antrena cu succes în parcul Tineretului (antrenamentul de grup Tineretului Slopes Running), în parcul Romniceanu (la fiecare 2 săptămâni se organizeaza antrenamentul de grup Romniceanu Stairs Run), în parcul Carol, în jurul Casei Poporului sau în zona parcului Carol (încearcă strada Mitropolit Filaret).

Google Maps este cel mai bun prieten al tău, folosește-l cu încredere pentru a-ți găsi panta preferată.

  • Folosește scările blocului sau ale clădirii în care lucrezi (și mai bine dacă ai biroul într-un skyscraper)
  • Folosește rampele din parcările subterane ale mall-urilor sau clădirilor de birouri.
  • Înclină banda de alergare. Avantajul benzii de alergare este acela că poți seta gradul înclinării și astfel ai posibilitatea de a-ți personaliza mult mai bine antrenamentele.

 

2. Renunță la asfalt

Nu-ți lua picioarele prin suprindere fix în ziua concursului de alergare! Dacă alergi numai pe asfalt, s-ar putea ca prima dată când alergi pe altă suprafață să ți se pară ciudat și să nu poți ține ritmul tău obișnuit.

  • Aleargă pe pământ, paralel cu aleile parcului, sau folosește aleile neasfaltate. Dacă locuiești în București, un traseu excelent, ce combină pantele și alergarea pe teren accidentat, este traseul de la MoonTime Bike din parcul Tineretului.
  • În weekend, evadează din oraș și caută trasee plăcute și variate în pădurile din apropiere sau chiar pe câmp.

JordiSaragossa_SA_4605_treated.thumb

Un motiv în plus pentru a face aceste alergări pe teren variat este pentru a-ți testa pantofii de trail running. Nu fă greșeala de a îi purta pentru prima oară direct la concurs. Chiar dacă sunt buni ca mărime, s-ar putea ca piciorul tău să nu fie tocmai fericit cu calapodul lor.

3. Fă exerciții pentru musculatură

Câteva exerciții simple, care merg făcute și acasă, îți pot îmbunătăți considerabil performanțele. Genunflexiunile (cu sau fără greutăți, cu ambele sau într-un singur picior) sau săriturile cu coarda antrenează și întăresc mușchii pe care îi folosești la alergarea montană.

4. Excursii de-o zi la munte

Muntele este doar la o aruncătura de băț de...gară! Această mică excursie poate fi la îndemână dacă locuiești la maxim 2-3 ore de mers cu trenul până la prima stațiune montană. Împachetează-ți echipamamentul de alergare într-un rucsac mic (te poți schimba chiar în toaleta gării), ia-ți ceva merinde la pachet, un bilet de tren și ești bun de ducă! Nu este doar un antrenament pe cinste, dar și o deconectare binevenită de la viața aglomerată a orașului.

10562939_824342677606469_7823886885755905761_n

Daaacă ai alte idei sau sfaturi despre cum ne putem antrena pentru alergările montane, scrie un comment la acest articol și îți vom recunoscători!

Spor la antrenamente!